Studeren in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lily Bont - WaarBenJij.nu Studeren in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lily Bont - WaarBenJij.nu

Studeren in Cairo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lily

07 Februari 2007 | Egypte, Caïro

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reacties. Ik zit er van te genieten. Inmiddels ben ik al 2 1/2 week in Cairo, maar ik heb het gevoel alsof het 2 1/2 maand is. Zondag 28 januari zijn de lessen begonnen, van 9 tot 13.30 uur van zondag tot en met donderdag. Vrijdag en zaterdag vrij. Onze docenten zijn Egyptisch, Nederlands, of half/half en we krijgen les in het Arabisch, Engels en Nederlands. En ze hebben ons meteen de eerste week al helemaal volgestopt met werk. Nauwelijks meer tijd om gezellig Cairo in te gaan. We zitten met z'n vieren aan onze grote eettafel te werken, stapels papieren en boeken om ons heen. Wel gezellig en door samen te werken gaat het ook allemaal wat sneller. Ik loop door onze buurt heen alsof ik er al jaren woon. In onze buurt, Zamalek, zijn veel ambassades gevestigd, in prachtige suikertaarten van villa's (eind 18e begin 19e eeuw, schat ik) aan groene lanen, allemaal dag en nacht bewaakt door bewapende politie of soldaten (ik zie het verschil niet, hebben allebei een rare pet op). Geeft allemaal een veilig gevoel, alhoewel je ook zonder enig probleem 's avonds laat door 'downtown' Cairo kan wandelen. Het is er altijd druk, vol met druk bezette terrasjes waarover de walm van de shisha's zweeft. Vlak bij onze flat zijn een aantal winkeltjes waarvan de eigenaars ons inmiddels kennen en die ons altijd vriendelijk groeten: een groente- en fruitman gehuld in lange jurk en een dikke shawl om zijn hoofd, daarnaast de jongen die de hele dag staat te strijken (en waar we onze lakens brengen), voor de deur de krantenkiosk, een kruideniertje die regelmatig onze boodschappen komt afleveren. De afgelopen 10 dagen is het hier heel koud geweest (te koud voor de tijd van het jaar, verzekert iedereen ons) en in het weekend heeft het zelfs hard geregend en gehageld. Volgens mij hebben jullie in Nederland beter weer. Maar gelukkig scheen vandaag de zon weer. We hebben allemaal te weinig warme kleren meegenomen, want wie had daar nu op gerekend? Het was in onze onverwarmde flat ook niet erg aangenaam, dus verdwenen we maar vroeg naar de enige warme plek in huis: ons bed.
Hartelijke groet en ma'asalaama,
Lily

  • 07 Februari 2007 - 17:10

    Sabine:

    Goed nieuws Lily: het is hier ook koud! Sneeuw en hagel en 's nachts vriest het! De kachel staat dus lekker aan.

    Fijn dat je je al zo snel thuisvoelt. Straks wil je niet meer terug!

    En met de resultaten van de studie zal het wel snor zitten als jullie er zo'n werk van maken.

    Het klinkt erg gezellig en leerzaam allemaal!

    Sabine

  • 07 Februari 2007 - 18:04

    Sabine:

    Goed nieuws Lily: het is hier ook koud! Sneeuw en hagel en 's nachts vriest het! De kachel staat dus lekker aan.

    Fijn dat je je al zo snel thuisvoelt. Straks wil je niet meer terug!

    En met de resultaten van de studie zal het wel snor zitten als jullie er zo'n werk van maken.

    Het klinkt erg gezellig en leerzaam allemaal!

    Sabine

  • 07 Februari 2007 - 18:05

    Marion Aus Wien:

    Guten Abend,Lily!Groeten uit Wenen,ik vind het maar fantastisch,wat jij daar al in zo korte tijd beleefd hebt.Je beriochten zijn echt interessant om te lezen,buitendien heb jij echt een bijzondere gave om een boekteschrijfen,liefs Marion

  • 07 Februari 2007 - 19:46

    Renate:

    Dag tante,

    lees al je berichtjes. maar hoe kan ik je een persoonlijke mail terug sturen?
    Liefs, renate

  • 07 Februari 2007 - 21:36

    Daphne:

    All work and no fun :-) arme jij! Ik moest door jouw email denken aan dat boek van Aafjes, 'als de abrikozen bloeien'..ken je dat? lieve groeten! PS voor morgen is hier sneeuwalarm afgegeven..krijg je het al warmer?

  • 07 Februari 2007 - 22:17

    Dorte En Co:

    lieve Lily,
    wat goed om te horen dat het zo goed gaat met je, je schrijft zo mooi dat ik je helemaal zie zitten daar. Ondanks de hoge werkdruk heb je zo te lezen een wereldtijd... daar kunnen onze dagelijkse beslommeringen echt niet tegen op... maar wel heel veel liefs van ons!!
    PS. Isa gaat heel goed met de CITO toets, morgen de laatste dag...

  • 09 Februari 2007 - 14:59

    Anneke:

    Hi Lil, volgens mij geniet jij enorm als ik het zo lees.Opgaan in het dagelijkse leven abroad.. dat is toch wat je eigenlijk altijd boeiend hebt gevonden!. Enne.. hard werken ben je ook niet vies van! Geniet van dit alles. lieve gr An

  • 14 Februari 2007 - 18:12

    Hallo Lily, :

    We genieten deze week ook van veel regen, maar het is niet koud. Hopelijk heb jij inmiddels een warme trui kunnen aanschaffen. Het lijken mij geen goede omstandigheden om je hersenen te laten kraken. Leuk wel dat jullie met z'n vieren zijn schept een band. Vind je het moeilijk? Je maakt ons wel nieuwsgierig naar Cairo, lijkt mij heel gezellig.
    Genietse en ik kijk uit naar je verhalen.
    Hart. groet,
    Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Laatste bericht uit Cairo

24 Maart 2007

Lente in Cairo

07 Maart 2007

Oases en vuilnisophalers

18 Februari 2007

Leven in Cairo

07 Februari 2007

Studeren in Cairo
Lily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 3356

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: