Laatste bericht uit Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lily Bont - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lily Bont - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Cairo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lily

12 Mei 2007 | Egypte, Caïro

Laatste berichtje uit Cairo, want vandaag over een week vlieg ik terug naar Nederland.En dan ben ik hier vier maanden geweest. Morgenochtend (ja, op zondag..) beginnen de tentamens, tot en met donderdag 17 mei iedere ochtend vanaf 9 uur. Op Koninginnedag ben ik verhuisd naar een kamer in het Instituut, een heerlijke kamer op de bvenste verdieping, uitkomend op het dakterras. En daar heb ik de afgelopen (collegevrije week) zitten studeren, tezamen met vier medestudenten die hun benauwde appartement zijn ontvlucht om bij mij op het terras te komen zitten. Ik kan af en toe namelijk al behoorlijk heet zijn hier.
Koninginnedag heb ik trouwens ook enigszins gevierd. Samen met (mijn neef) Onno, zijn vrouw en zijn twee kinderen, die hier op bezoek waren, zijn we naar de borrel gegaan die in de voortuin van de ambassadeur werd gegeven ter ere van onze koningin. Compleet met bitterballen en haring, die overigens in zuinige hoeveelheden werden rondgedeeld. Hoogtepunt was het gezamenlijk zingen (enigszins vals) van ons volkslied, onder aanvoering van de ambassadeur die ietwat beschaamd in de mictofoon stond te zingen. En de tekst van een blaadje stond te lezen! Wat een baan..
Terugkijkend vind ik dat ik hier heel wat heb opgestoken: de Arabische taal, natuurlijk, maar nog meer over het reilen en zeilen van de Egyptische maatschappij. Al met al vond ik het een prachtige ervaring. En nu vind ik het ook heerlijk om weer naar huis te gaan.
Dus, tot gauw en ma'asalaama,
Lily

  • 12 Mei 2007 - 16:44

    Vergnes Bert:

    Hola Lilli,zojuist je bericht ontvangen,ik had je een mail gestuurd maar die kwam retour!Ik schreef o.a dat wij het met Cees heel plezierig hadden en nog wat informatie oer hoe het met jou ging,nu dat weten wij dan nu.Wij wensen je veel succes met je tentamens en zien elkaar ,ijs en weder dienende,weer in Ned,Hier is het erg warm 32* na een lange periode van wisselvallig weer,ruim een week geleden was er een enorme hagelbui de hele golfbaan was in,no time,wit.Nogmaals succes en tot gauw en een geode vluchtb terug groetjes P.+.B.

  • 12 Mei 2007 - 17:50

    Richard:

    Wat leuk, Lily, dat we je laatste mail ook ontvangen hebben. Bedankt!
    Een goede thuisreis gewenst en happy landings. Tot ziens bij TVH.

    Misschien lees je zo vlak voor je vertrek deze mail niet eens meer. Wie weet....

    Groeten van Greet en Richard

  • 12 Mei 2007 - 17:53

    Richard:

    O ja,

    en vooral veel succes met je tentamens.
    We hopen dat je loon naar studeren zult krijgen!

  • 13 Mei 2007 - 08:06

    Hannie:

    Het is vandaag de dag van je 1e tentamen, ik duim voor je,je zal er hard genoeg voor gewerkt hebben en toch blijft het spannend. Wat zal je veel te vertellen hebben als je terug bent. Ik kijk uit naar je verhalen. Geniet nog even tussen de tentamens door van het bijzondere "andere".Je zult je verbazen als je nederland terug bent over de kneuterige discussies en themas waar wij ons druk om maken. Sobby was jarig vorige week en vroeg naar je.We organiseren wel een ontmoeting bij ons als je terug bent.
    Ga mijn zoon Bas mailen die zijn baan in het ziekenhuis heeft opgezegd en 1 jaar over de wereldzwerft, nu in Albanie zit. Hij wil weer in Australie in het medische vak werk zoeken. We zijn benieuwd.
    Liefs en tot gauw,
    Hannie

  • 13 Mei 2007 - 09:19

    André Hageman:

    Hoi Lily,

    We hebben gisteren bij de borrel na het golfen (oh wat ging het weer knudde) van Floris gehoord dat je komende week de klos bent. Natuurlijk gaan we er allemaal van uit dat je moeiteloos door je tentamenweek komt maar ik wil je mede namens het hele golfclubje heel veel sterkte wensen en bovendien vinden we het fijn dat we je binnen afzienbare tijd weer zullen zien.

    We begrepen dat je eerst nog naar Jordanië gaat (toe maar) om daar even op adem te komen. Als dat bedoeld is als vakantie wensen we je heel veel plezier toe.

    Tot gauw op de golfbaan.

    André

  • 13 Mei 2007 - 15:57

    Marijk&Frank:

    Lieve Lily, nogmaals heeeeeel veel succes met de tour de force die vandaag begonnen is. Ik weet zeker dat het weer 9+en worden, aangezien jij zei dat je dacht dat het 7-tjes zouden zijn. Uit ervaring weet ik dat je altijd minstens 2 cijfers te bescheiden bent. En dat kroontje kom ik persoonlijk op je krullen zetten na Jordanië. En we willen dan ook natuurlijk al je verhalen horen, en de foto's/dia's zien. Mijn koffer staat al gereed voor Ronda (met diverse kadootjes voor Frank erin). Morgen en overmorgen nog even buffelen voor P+P en dan kunnen we!
    Zet 'um op, en geniet van de temperaturen (hier is het weer winter), het licht, de geluiden en de geuren. Goede reis terug, en welkom thuis, en een fijne vakantie!
    Dikke kus, Marijk

  • 13 Mei 2007 - 17:13

    Daphne:

    Lieve Lily, succes met de laatste tentamenloodjes! Geniet nog van je laatste week en (toch stiekem ook)fijn om je weer thuis te hebben. Een kleine verrassing een paar honderd meter bij je vandaan geboren op 7 mei 2007....Tiberius (had je gesms-t, maar op je 'gewone' 06). Mooiste kind ter wereld :-) Ik stuur je een foto via de gewone mail. Veel liefs van Daphne en zoon!

  • 14 Mei 2007 - 13:04

    Henk :

    Hallo Lily,
    Fijn te horen dat het goed met je gaat in Cairo. Graag hoor ik in detail je belevenissen als je weer terug bent op je Honk. Bij deze gelegenheid vertel ik je ook graag over mijn Himalaya plan.Eind july begin augustus vertrek ik voor een jaar.In de tussentijd is er vast een gelegenheid elkaar te treffen.
    Tot dan,
    Henk

  • 14 Mei 2007 - 20:24

    Tine:

    heel veel succes met de tentamens (gaat je vast lukken) en tot weerziens in nederland
    kus

  • 15 Mei 2007 - 14:00

    Anneke:

    toi toi toi.. met je examens. Graag tot ziens in Nederland. Ergens in de zon op een leuk terras aan de kust..of zo.

  • 16 Mei 2007 - 14:36

    Robert/Marion Aus Wi:

    na dann sehen wir uns zwischen dem 5. und 8. Juli in A`dam, wo wir einige Tage die mischpoche besuchen werden!

  • 17 Mei 2007 - 12:12

    Sabine:

    Vandaag de laatste dag met tentamens, zijn ze goed gegaan?
    En nu ben je je zeker al aan het klaarmaken voor de terugreis. Ik hoop dat het weer mooi weer wordt in Nederland zodat je in de zon terugkomt!
    Het is nu ook geen slecht weer maar de zon verstopt zich toch een beetje...
    Ik heb nog een maand of 2 te gaan, dan vlieg ik weer naar verre oorden.
    Morgen ga ik het visum regelen in Amsterdam.
    Succes de laatste dagen daar!
    Groetjes van Sabine


  • 17 Mei 2007 - 13:55

    Sabine:

    Vandaag de laatste dag met tentamens, zijn ze goed gegaan?
    En nu ben je je zeker al aan het klaarmaken voor de terugreis. Ik hoop dat het weer mooi weer wordt in Nederland zodat je in de zon terugkomt!
    Het is nu ook geen slecht weer maar de zon verstopt zich toch een beetje...
    Ik heb nog een maand of 2 te gaan, dan vlieg ik weer naar verre oorden.
    Morgen ga ik het visum regelen in Amsterdam.
    Succes de laatste dagen daar!
    Groetjes van Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Laatste bericht uit Cairo

24 Maart 2007

Lente in Cairo

07 Maart 2007

Oases en vuilnisophalers

18 Februari 2007

Leven in Cairo

07 Februari 2007

Studeren in Cairo
Lily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 3353

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: