Schoonmaak in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lily Bont - WaarBenJij.nu Schoonmaak in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lily Bont - WaarBenJij.nu

Schoonmaak in Cairo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lily

24 Januari 2007 | Egypte, Caïro

Hallo allemaal,
Mijn reis hierheen is goed verlopen, zondagmiddag ben ik aangekomen in Cairo en ik ben ingetrokken in ons Instituut (waar ze ook gastenkamers hebben). Temperatuur overdag is ca. 20 graden, heerlijk, 's avonds koelt het af tot ca 10 graden. De drie medestudentes met wie ik een flat zou delen hadden zich al een paar dagen de benen uit hun gat gelopen op zoek naar een apprtement, maar het was nog niet gelukt. Het zijn drie mooie meiden en ze werden door veel concierges met argwaan bekeken. "Die willen vast een bordeel beginnen". Ze waren enigszins wanhopig. Maar inmiddels is het gelukt dankzij een contact van een ex-collega van me (dank, dank, Hannie). We hebben een werkelijk prachtig appartement gevonden in een chique buurt van Cairo, pal in het centrum op een eiland in de Nijl en op 15 minuten lopen van het Instituut. Alle vier een eigen slaapkamer, twee badkamers, zaal van een woonkamer, zaal van een eetkamer, heerlijk terras. De afgelopen 1 1/2 dag zijn we aan het schoonmaken geweest, want dat was nog wel nodig... We werden alleen gestoord door allerlei vage mannen die zeiden van de verhuurder, of van 'het kantoor' of zoiets te komen en die allemaal geld wilden. Egyptische toestanden.Werden weggebonjourd. Een van mijn flatmates (Ikrame) is een Marokkaans-Nederlandse en die spreekt gelukkig al behoorlijk Egyptisch Arabisch. Mijn andere flatmates zijn Anne (een Limburgse) en Mirl (een Duitse). Laat me van jullie horen.
Groet en ma'asalaama (='met de vrede'),
Lily


Mijn mobiel in Egypte 0020-0162460689 en het telefoonnummer in onze flat 0020-7353666.

Eventuele post kunnen jullie sturen naar NVCI (Nederlands Vlaams Instituut in Cairo)P.O Box 50, 11211 Zamalek, Cairo.

  • 25 Januari 2007 - 07:26

    Trudy En Wim:

    Goed te horen dat je al zo ver bent. Het huis lijkt ons wel bij je te passen. En jij spreekt natuurlijk in no time egyptisch-arabisch. Veel succes en geniet ervan.
    Trui en Wim

  • 25 Januari 2007 - 09:42

    Hannie Blank:

    hoi Lily, goed te horen dat je plek ok is en ook gezellig gaat worden in een mooie stad met heerlijk weer. Genietse en sterkte met de mannen van jullie af te houden..
    groetjes,
    Hannie

  • 25 Januari 2007 - 10:43

    Helene&Ton:

    Stelt ons gerust, dat je je reputatie als poetsvrouw weer waarmaakt, wensen je alle goeds en "passen" wel op hier.

  • 25 Januari 2007 - 21:39

    Trudy En Wim:

    Goed te horen dat je al zo ver bent. Het huis lijkt ons wel bij je te passen. En jij spreekt natuurlijk in no time egyptisch-arabisch. Veel succes en geniet ervan.
    Trui en Wim

  • 26 Januari 2007 - 14:39

    Els Verbeek:

    Hi Lily, het klinkt allemaal tops - locatie, roommates, balcon, kan niet beter zo te horen!! Ik ben net terug van Cuba - was een goede reis alleen arme Frances is bijna de helft van de tijd ziek geweest. Ist maag problemen en toen daarop een flinke griep met neusholte onsteking. Er was een doktor in the groep en die heeft haar antibiotica gegeven zo dat ze tenminste niet verging van de pijn tijdens vliegen. Ik heb genoten, te veel om allemaal nu te vertellen. Leg de poets doeken op zij en geniet zoveel als je kan. Liefs Els

  • 26 Januari 2007 - 19:13

    Joop En Annemiek:

    Lieverd, fijn dat je zo'n mooi appartement hebt en ook nog met 3 mooie meiden! Wij lezen graag weer van je belevenissen.
    Grtjs.

  • 30 Januari 2007 - 13:44

    Daphne:

    Een bordeel beginnen...ik had het kunnen weten ;)

  • 13 Maart 2007 - 18:23

    TheoSch:

    lil via Ria en Peter je weblog adres gekregen.
    Wilde bellen maar alle nummers weigeren dienst.Heb begrepen uit de verhalen dat het je goed gaat .Geniet van deze periode .groet
    Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2007

Laatste bericht uit Cairo

24 Maart 2007

Lente in Cairo

07 Maart 2007

Oases en vuilnisophalers

18 Februari 2007

Leven in Cairo

07 Februari 2007

Studeren in Cairo
Lily

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3386

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: